Secretul “magic” care te ajută să înveți rapid o limbă străină

tech-toolsPentru a afla care este secretul magic care te ajută să înveți mai rapid o limbă străină este necesar să înțelegi câteva noţiuni de bază despre funcţionarea creierului.

Tot ce se credea că înţelegem despre învăţarea unei noi abilităţi se dovedeşte în prezent a fi neadevărat şi incomplet. De exemplu în urmă cu doar 25 de ani se credea că folosim doar anumite părţi ale creierului când facem un anumit lucru sau că atunci când noi suntem în repaus, şi creierul nostru este în repaus şi că începand din adolescenţă creierul nu se mai schimbă. Nimic mai neadevărat.

Chiar fiind în repaus, creierul nostru este extrem de activ.  Ori de câte ori asimilezi o nouă abilitate ca învăţarea unei limbi străine sau când manifeşti un anumit comportament, îţi modifici structura creierului, indiferent de vârsta pe care o ai. Acest lucru se numeşte neuroplasticitate.

#Neuroplasticitatea

neuronCe este neuroplasticitatea și cum te ajută aceasta în învățarea rapidă a unei limbi străine?Neuroplasticitatea este susţinută de 3 tipuri de schimbări care susţin învăţarea: chimice, structurale şi funcţionale.

  1. Schimbările chimice.

    Creierul transmite semnale chimice între neuroni care declanşează o serie de acţiuni şi reacţiuni. Pentru a susţine acest proces de învăţare creierul măreşte cantitatea sau concentraţia de semnale chimice dintre neuroni. Acest lucru se întamplă extrem de rapid şi  susţine memoria pe termen scurt sau îmbunătăţirea pe termen scurt a unei abilităţi.

Acest lucru se întamplă în timpul cursurilor de limbă străină. În timp ce profesorul îţi predă un anumit aspect, înţelegi cu rapiditate problema pe care ţi-o expune care acum ţi se pare extrem de simplă. Însă a doua zi când trebuie să practici si profesorul nu mai este lângă tine, ai senzaţia că ai pierdut contactul cu acea informatie care părea atat de simplă în ziua precedentă.

Ce s-a întâmplat? Pe termen scurt, creierul a mărit semnalele chimice dintre neuroni, dar aceste semnale chimice nu au fost suficiente pentru a induce schimbarea structurală – memoria de termen lung. Deci înţelegerile pe termen scurt nu reflectă abilităţile tale lingvistice pe termen lung.

Înscrie-te acum la clubul de conversație engleză cu profesor nativ

1. CURS DE CONVERSAȚIE robin

  1. Schimbările structurale.

    În timpul învăţării şi a practicii creierul emite de mai multe ori un semnal electric şi chimic care duce la conectarea a doi neuroni. Aceste schimbări sunt asociate cu memoria pe termen lung. Dacă de exemplu aţi învăţat să mergeţi pe bicicletă, va fi practic imposibil să mai uitaţi acest lucru.

  1. Schimbările funcţionale.

    Schimbările structurale pot duce la reţele integrate de regiuni ale creierului care functionează împreună pentru a susţine învăţarea. Pe măsură ce foloseşti o anumită regiune a creierului, ea devine din ce în ce mai uşor de reactivat şi funcţionalitatea sa va deveni din ce în ce mai complexă. Mai mult, aceste schimbări funcţionale tind să rămână astfel pentru o viaţă întreagă.

De ce totuși unii dintre noi au capacitate mai mare decât alţii de a învăţa?

Tiparele de neuroplasticitate sunt extrem de diferite de la o persoana la alta şi sunt influenţate de 4 factori principali: #biomarkerii, factorii genetici, mediul predominant din organism (acid, alcalin sau bazic) şi comportamentul.

  • Un biomarker este o trăsătură fizică sau o modificare biologică măsurabilă în organism, ce poate fi corelată fie cu o boală fie cu o stare bio-chimica a organismului ce va produce efecte specifice in timp.
  • Factorii genetici . Unii dintre noi pot învăţa mai repede o limbă straină, alţii învaţă mai repede sa cânte la un instrument sau să schieze. Genetica ne modelează puterea şi viteza de a învăţa.
  • Mediul predominant din organism. Cercetările arată că un mediu acid în organism cauzat în principal de consumul băuturilor carbogazoase, consumul de carne şi lipsa activităţii fizice, inhibă procesele care duc la o plasticitate sporită a creierului.
  • Însă mobilul primar al modificărilor din creier este comportamentul tău (adică practica dialogului). Aţ auzit probabil afirmaţia că ai nevoie de 10.000 de ore de practică pentru a stăpâni o noua abilitate. Aceasta nu este adevărată în totalitate pentru că elimină din ecuaţie variabilele genetice şi biologice dar şi intensitatea cu care practicăm.

Practica sau efortul sporit duce la schimbări durabile. Aceasta te ajută să depăşeşti toţi ceilalţi factori influenţatori. Efortul susţinut duce la schimbări structurale masive în creier.

În cazul unei limbi străine regăseşti nenumărate exemple de poligloţi care învaţă o limbă străină într-un răstimp extrem de scurt datorită focus-ului exclusiv pe acest lucru pentru o perioadă de o săptămână până la una sau doua luni, în funcţie de nivelul pe care doresc sa îl atingă.

Astfel concluzia posibil dezamagitoare este faptul ca secretul “magic” de a învăța o limbă străină este practica susținută și focalizarea pe obiectivul tău lingvistic.

Prin concentrare pe acest scop și efort susținut, vei putea depăși orice limitare de mediu, genetică sau vârstă.

Practica susținută va induce deci, toate schimbările care vor susține memorarea pe termen lung a oricărei noi abilități, inclusiv abilitatea de a învăța o noua limbă străină.

Înscrie-te la Webinariile Cambridge Mastreclass Series

cambridge-masterclass

Dă share la acest articol pe Facebook și primești 20 puncte.
Dă share la acest articol pe LinkedIn și primești 30 puncte.

  • Când ajungi la 980 de puncte ai câștigat automat un AVT Optimal Performance.
  • Când ajungi la 1200 de puncte ai câștigat automat un AVT Business Focus.

share-like-crazy-get-to-the-top

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *