Reeducarea Sistemului de Educație – Revoluție și Redesign

Aşa cum ne-am obişnuit, educația se bazează pe îndemnul:„Acumulează informații! Fii deștept. ”

Asta mi-au transmis profesorii. Asta am auzit de la părinți. Rezultatele bune și un master, un doctorat sau un MBA sunt biletul de îmbarcare în Economia Capitalistă. Ce se postulează, de fapt, este că, dacă aduni cunoștințe, ai tot ce iți trebuie ca să fii bine cotat. Logic, nu?

Nu. Logic era acum 40 de ani.

  Scurtă istorie

Prin 1580, au aparut primele școli românești.

În 1797, este tipărită prima gramatică românească, apoi încep să fie construite din ce în ce mai multe școli. Este introdus un sistem de educare în masă.

În 1860, domnitorul Ioan Cuza înființează prima universitate din România, la Iași, adică acum numai 153 de ani. Ulterior, educația a început să fie accesibilă tuturor categoriilor de oameni și s-a menținut în niște tipare generale, funcționale. Bunica a făcut patru clase, dar părinților mei le-au fost accesibile studiile universitare, iar în generația mea studiile de master au devenit o etapă necesară.

Vedem în jur că Economia Capitalistă începe să se combine cu diverse paradigme și dă naștere unei Economii a Rețelelor și a Cunoașterii.

Cred că acum trebuie inventat un sistem mai mare decât toate cele vechi combinate. Și, cum mobila nouă nu poate fi adusă peste cea veche, iar bătrânii care locuiesc în case vechi nu se despart în ruptul capului de mobila veche, pentru că au muncit pentru ea, nu ne rămâne decât să construim o casă cu totul nouă, cu mobilă nouă. Asta înseamnă că, pentru ca Educația Capitalistă care serveşte Economiei Capitaliste să nu mai fie hrănită, profesorii trebuie să învețe noi abilități și să predea în școli care promovează alte sisteme de educare și o educație care să servească Economiei Rețelelor și a Cunoașterii.

Ceasul istoric ticăie fără oprire. Nu am ajuns la sfârșitul istoriei ca să putem spune că vom sista schimbările în educație. Cu cât vom adapta mai repede pieţei sistemul nostru de educație, cu atât ne va fi mai bine și vom avea mai puține obstacole și suferinţe inutile de îndurat.

Și ce anume ar trebui să învețe elevii și studenții pentru a ieși din cercul vechi?

Știm îndemnul-cheie din management: Începe cu gândul la final!”. Finalul este jobul pe care îl dorește adolescentul și abilitățile necesare practicării acestuia.

Acum, să privim prin prisma companiei:

Orice recrutor știe că un om bun este cel care are abilități de socializare. Măsura în care o persoană poate construi relații de afaceri și poate „mirosi” și valorifica oportunitățile prin networking îi conferă 30% din capital.

Totuşi, în ce şcoală învață elevii și studenții cum trebuie să fie și ce beneficii aduce lucrul în echipă? Ce instituție duce învățăceii în teambuilding-uri?

Teambuilding-ul te învață indirect despre imensele beneficii ale unui bun flux în comunicare, astfel încât diferențele dintre membri să nu devină un factor de divergență, ci de convergență. Astfel procesul de teambuilding se transformă într-o abilitate de tembuilding care ar trebui măsurată de fiecare recrutor.

Nu în ultimul rând, vânzările. În momentul când lansezi o afacere pe piață, care este prima echipă constituită? Tot imperiul economic este construit pe forța de vânzări, ei sunt primii networkeri. Dacă trebuie să prezinți un proiect care concurează cu altele, o carte, o idee, ce altceva faci dacă nu vânzări? Când vorbești unui angajator de abilitățile tale, ce altceva faci, de fapt, dacă nu să îţi vinzi imaginea? În ce școală se cultivă abilitatile de vânzare? Imaginați-vă cât de distractiv ar putea fi! Într-un asemena program pot învăța practic ce merge și ce nu, ce este eficient și ce nu, ce este demodat și ce este în tendinţe.

Susțin, deci, cu o mare convingere că ai noștri copii au nevoie de abilități de vânzare astfel încât să fie fericiți cand vor putea să facă asta și la un job.

Instituțiile de Învățământ vor fi la un moment dat numite Instituții de Cultivare a Abilităților. Un sistem de Educație extrem de flexibil ar trebui să fie unul care urmărește descrierile joburilor din companii și pregătește în permanență atât cadrele, cât și elevii.

 Click aici daca vrei sa inveti Engleza cu noi!

După cum observăm, cu noile generații nu mai este necesară asupra unor noțiuni pe care noi le-am asimilat în ani de zile. Ei le ințeleg cu o scurtă și simplă explicație, le asimilează și trec la situațiile care ridică probleme adevărate și valabile pentru ei.

Pentru a se transforma într-o educație care deservește Economia Rețelelor și a Cunoașterii, școlile și universitățile ar trebui să facă apel la toate companiile active pe piață pentru a include perioade de internship pentru studenți, astfel încât ei să aleagă în ce direcție merg și să își dea seama până la încheierea facultății ce li se potrivește cu adevărat. Știu, este greu să gândim astfel și cu siguranță găsim mai multă rezistență la schimbare decât dorinta de a îmbrățișa noul. Dar, pe măsură ce mai multi părinţi își trimit copiii la școli netradiționale precum Waldorf, la cursuri de creativitate sau chiar management pentru copii, vom ajunge la un moment dat la un punct critic. Totuşi, trebuie să muncim pentru a face lucrurile să se miște.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *